lørdag 2. januar 2010

Nye treningssko og matinnkjøp til en dyr og billig penge

Nå har jeg nettopp kjøpt meg aerobicsko. Det er mange år siden sist og jeg kjenner jeg gleder meg veldig til å bruke dem. Det beste av alt var at de var på tilbud og kostet 675 kr i stedet for 1300 og det var veldig flott. Penger spart der også :)
Har handlet mat for litt over 1000 kroner og for det fikk vi veldig mye. Kjøpte flere dyre oster som vi strengt tatt kunne klart oss uten, men som er til kvelds lørdag neste uke og litt må en da unne seg. Hadde det vært før i tiden ville jeg sikkert kjøpt ti oster. Nå kjøpte jeg kun fire. Kjøpte også kjøttdeig til 53 (!) kr. Det skal jeg aldri gjøre mer. Fra nå av blir det kun kjøttdeig på tilbud! Videre var det salg på alle produkter til taco så der handlet jeg for 300 kr nesten. Handlet i romjulen for 500, men da handlet jeg bare lefser og chips til nachos. Nå er dette egentlig mat vi ikke har så ofte, kanskje en gang i måneden. Men det er uansett greit å ha liggende. Lefsene kan jo brukest til mye annen god mat som snitter med laks, skinke og annet.

Det er så utrolig rart når en begynner å være observant hvor dyre varer en har kjøpt lenge viser seg å være. En kjøper merke fordi en har gjort det i alle år. I dag kjøpte jeg for eksempel firstprice oppvaskmaskinmiddel som var mye billigere enn den vi vanligvis kjøper som jeg faktisk ikke husker navnet på. Hvitost har vi også kuttet ut å kjøpe det vi pleide kjøpe da det var et billigmerke som var nesten 40 kr billigere. Uten at en kunne merke det på smaken!

Uansett. Jeg har 2000 kr å bruke på mat denne måneden da vi har mye i frys og skap og jeg baker selv. Nå har jeg brukt halvparten så det blir spennende å se hvordan resten av måneden blir.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar