søndag 3. januar 2010

Overraskende regning

I går fikk jeg en regning fra forsikringsselskapet på over kr 6000! Siden vi har fast trekk ble jeg mildt sagt overrasket. Det viste seg dag at siden vi hadde sett på forsikringene i sommer og lagt til noe og tatt bort noe annet hadde trekket av ukjent grunn stoppet. Så nå får vi regning to ganger i halvåret i stedet for fast trekk på kontoen.

Jeg har bare sett regningen på trekk da vi faktisk har råd til å betale denne neste måned da forfall er, hurra! Satser nå på å ha stor nok buffer på regningskontoen slik at når neste regning kommer i august skal den bare leggest i nettbank uten at jeg trenger tenke mer på om vi har råd eller ikke. Det betyr at trekket til regningskontoen bør økes fra 8 000 til 10 000 og da er verken hus, bil eller lånekasselån inkludert. Det er ikke mange månedene siden vi ikke ville hatt råd til å betale en så stor uforutsett utgift. Derfor er det ordentlig godt når vi nå klarer å betale uten å måtte diskutere opp og ned og i mente om hva vi skal kutte og hvilken regning vi skal utsette til neste måned eller ringe og avtale utsettelse.

Nå  tror jeg også at det er ensåkalt stor regning annenhver måned og i månedene med feriepenger og halv skatt har vi ingen store regninger så da er det mulighet for å spare mer.

Vi er også invitert bort på middag i dag så da er den middagsutgiften spart, hehe.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar