fredag 8. januar 2010

Hvordan går det

Trening:
Har denne uka trent styrke to dager og skal trene styrke i dag eller i morgen. Har også fått gått i raskt tempo på tredemølle to ganger og syklet litt. Har tenkt å ta lengre økter på tredemøllen i helgen når vi er flere som kan se etter minsten. Målet er å være i aktivitet fire ganger i uken. Dette skal på sikt, når det blir litt varmere i været, økes til seks dager. To ganger skal være hardere økter som aerobic, fire ganger skal være lettere som turer i skog og mark, turer langs veien, tredemølle etc.

Mat:
Følgende opplegg blir brukt når det gjelder matinntak. Kom gjerne med tips om du har forslag til forbedringer.

Frokost: To hjemmelagde rundstykker med egg og sild, brunost eller annet pålegg vi har
Lunsj: Banan, eple og yoghurt. Frukt, grønt generelt. Salat fra dagen før kan spises.
Middag: En porsjon med det vi har til middag den dagen. Spiser meg mett.
Mellommåltid: Smoothie
Kvelds: Et hjemmelaget rundstykke med pålegg. Frukt og grønt. Eventuelt bare frukt og grønt. Avhenger litt av hvor mye jeg har spist til middag, hvilken smoothie jeg har laget etc.

Somregel blir det frokost klokken åtte. Lunsj elleve eller tolv. Middag rundt tre, smoothie klokken fem og kvelds syv eller halv åtte-åtte. Noen dager blir det også mellommåltid mellom frokost og lunsj eller mellom lunsj og middag. Hvor mange måltider det blir avhenger av når jeg står opp. Men fra middag og utover er det alltid middag, mellommåltid og kvelds.

Jeg drikker alltid vann til alle måltider. Til middag drikker jeg saft om vi har grøt, men bare et glass. Melk får jeg i meg gjennom smoothies eller gjennom middagen. Kan også drikke melk til maten, men tror jeg får i meg nok gjennom maten.

Rydde og vaske:
Vasker og rydder første rommet i helgen etter planen. Dette skal gå fint :)

Sparing:
Har fått vite i dag at bryllupsmiddagen blir spandert så da er det rundt 15-20 000 vi ikke trenger å betale selv. Dette er penger vi må klare å sette bort på sparing, da det faktisk er en utgift som vi ikke har lenger, men som vi skulle ha råd til gjennom å spare til sommeren. Dette er jeg veldig fornøgd med og tusen takk til giveren :)

Har også byttet strømleverandør da prisforskjellen viste seg å være veldig stor på det billigste og det vi hadde som nesten var dyrest. Har også handlet masse på tilbud og ti-kroners marked.

Når det kommer til målene jeg skal prøve å nå har jeg begynt å sett på bøkene til masterutdanningen, jeg tror jeg skal klare å begynne til høsten, samtidig som jeg går i full jobb. Det må bare gå. Videre vil jeg også opp i lønn, men dette er et punkt jeg må la hvile litt en stund til tror jeg.

Alt i alt syns jeg at jeg hittil har vært flink. Har heller ikke kjøpt noe godteri til helgen og det er jeg veldig stolt over. Jeg tror det skal gå veldig bra fremover. Er i allefall veldig optimistisk.

2 kommentarer:

  1. Her var det tatt mange gode grep for å skape positiv forandring! Håper du klarer å gjennomføre. Lykke til!

    SvarSlett
  2. Ja jeg håper det skal gå fint. Tusen takk for det.

    SvarSlett